
Merhaba degerli dostlar,
1 ocak 2008 tarihi itibarıyla yürürlüğe giren, uçak yolculuğu sırasında FAA nın getirdiği lityum bataryalarındaki kısıtlamalardan haberdar mısınız?
Yeni kurallar aslında oldukça karışık. Yazının sonunda linkte tam metnini görebilirsiniz. Ancak ben burada sizin için bir özet yapmaya çalışacağım. Belirtmiş olduğum gibi kurallar 01 ocak 2008 de yürürlüğe girdi.
- Burada söz konusu olan lityum bazlı bataryalardır, nikel veya alkalin bazlı şarjlı piller değil. Alet üzerinde olan piller ile yedek olarak taşınan piller ayrı ayrı mütalaa edilmektedir.
- Bagajlarınızda (check-in) yedek batarya bulunamaz ama üzerinde pil bulunan cihazlarınızı (laptop, kamera, telefon..v.s.) bagajlarınızda bulundurabilirsiniz.
- Yanınızda bulunduracağınız çantalarda yedek veya üzerinde istediğiniz miktarda pil bulundurabilirsiniz, yeter ki her birinde 8 gramdan az lityum bulunsun. Şimdi burada pilin içindeki lityum miktarını nereden bilebiliriz gibi bir sorun çıkıyor. Basit bir hesap yaparak bunu bulmak mümkün. 8 gram lityum içeren bataryanın gücü 100 Watt-saate denk. Bataryanızın enerjisini hesaplamak için altında yazan mAh degeriyle V degerini çarpıp 1000e bölmeniz yeterli. Örnek olarak 11,1 V gerilim ve 7800mAh akım değerleri olan bir batarya için iki değeri çarpıp 1000e bölersek 86,58Watt-saat değerini buluruz, bu da kabul edilebilir bir değerdir.
- Şimdi bunun haricinde iki adet 25 gram lityum içeren yedek batarya daha getirebilirsiniz, bu da 300 Watt-saat demektir.
- Bu kurallar genelde lityum-iyon bataryalar için geçerlidir. Daha ender olan lityum-metal bataryalar daha sıkı kurallara tabi. Ayrıntılar için alttaki linki kontrol edin,ama lityum-metal piller kapasite olarak daha küçük olduklarından genelde problem teşkil etmezler.
Son olarak eğer yedek batarya taşıyorsanız onları plastik torbaya yerleştirip kısa devre olasılığını ortadan kaldırmanız gerekir. Daha fazla ayrıntı için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder